Warszawa, ul. Świętojerska 5/7 - Stare Miasto
Umów się: +48781521131
aloha@mateuszjasinski.pl

Świadome Odżywianie z Mateuszem Jasińskim

Główne założenia współpracy i filozofia 

Model żywienia oparty na Kuchni Pięciu Przemian jest inny od wszystkich modnych i stosowanych powszechnie diet. Można powiedzieć, że to styl życia. Przyrządzone tą metodą posiłki są zrównoważone energetycznie, smaczne, lekkostrawne, podnoszące witalność i jakość życia.

SCHUDNIĘCIE JAKO EFEKT UBOCZNY

Zrzucenie kilogramów jako… efekt uboczny, a nie cel sam w sobie. O co chodzi? Naszym głównym celem będzie zrównoważenie funkcjonowania Twoich narządów wewnętrznych. Dlaczego? Jeśli cały system funkcjonuje sprawnie, nie powinno być żadnych problemów z masą ciała. Jedynymi słowy: skupiamy się na PRZYCZYNIE, a nie OBJAWACH. Samo zmniejszanie nadwagi bez poznania i usunięcia przyczyn jej powstania przynosi zazwyczaj mierne wyniki. To tak samo, jakbyśmy tłumili zgagę środkiem neutralizującym nadmiar wydzielonego kwasu żołądkowego lub hamowali jego wydzielanie nie dążąc do wyeliminowania czynnika, który tę zgagę spowodował.

EDUKACJA

uczymy się zdrowego stylu życia i słuchania sygnałów, które wysyła organizm. Podstawą chińskiego systemu dietetycznego jest nacisk na kształtowanie nawyków żywieniowych oraz znaczna indywidualizacja zaleceń. W zaleceniach ode mnie NIE znajdziesz rygorystycznych rekomendacji, NIE będziesz musiał/a ważyć produktów, NIE będziesz jeść tego, co nie lubisz. Posiłki będą smaczne i dostosowane do Ciebie oraz Twojego stylu życia.

MAŁE KROKI

Nasza współpraca będzie opierać się na metodzie małych kroków. Co to oznacza? Tylko tyle, że nie musisz obawiać się, że otrzymasz ode mnie skomplikowany jadłospis, którego realizacja będzie wymagać od Ciebie ogromnego nakładu energii. Będziemy wprowadzać zmiany w takim tempie, które pozwoli Ci na faktyczne wprowadzenie ich w życie. Jeśli zintegrujesz pierwsze zalecenie, czyli np. będziesz regularnie jadać odpowiednie śniadania, które zaleciłem, to w dalszej kolejności skupimy się na zmianie kolejnego aspektu żywienia. Innymi słowy: dostaniesz zawsze tyle informacji, na które jesteś gotowy/a. Jeśli jeden nawyk wejdzie Tobie w krew, bierzemy się za kolejny element układanki, aż… osiągniesz swój cel.

HOLISTYCZNE PODEJŚCIE

Reasumując, należy najpierw ocenić stan swojego organizmu całościowo, zarówno sferę fizyczną, jak i psychiczną, przeanalizować przede wszystkim funkcjonowanie układu pokarmowego, wydalniczego, zadbać o przywrócenie im sprawności, a dopiero potem zająć się obniżaniem masy ciała. W zasadzie po prawidłowym dobraniu pożywienia stosownie do konstytucji i stanu energetycznego, po wyeliminowaniu z diety zatruwających i nietrawionych produktów żywnościowych, po uregulowaniu trawienia, flory jelitowej, przyswajania i wydalania, przywróceniu równowagi sfery emocjonalnej, zabezpieczeniu ciała przed utratą ciepła, zapewnieniu stałej, lekkiej aktywności ruchowej, równowagi między pracą a odpoczynkiem oraz powolnego przeżuwania – masa ciała, bez jakichś szczególnych zabiegów, powinna sama wolno powrócić do normy.

Jak będzie wyglądać współpraca?

Współpraca ze mną jest niczym innym jak… spersonalizowanym kursem żywienia, dzięki któremu nauczysz się zdrowo się odżywiać i gotować. Skupiam się na edukacji, a nie suchym i bezdusznym zaleceniom dietetycznym, które musisz skrupulatnie realizować.

Wszelkie zalecenia żywieniowe otrzymujesz na adres mailowy.

1

ANALIZA/DIAGNOZA/PRZYGOTOWANIE – DO 10 DNI

W pierwszym etapie współpracy zbiorę niezbędne dla mnie dane, na bazie których będę w stanie rozpisać pierwsze rekomendacje zmian. Pierwszy etap współpracy jest najbardziej angażujący po Twojej stronie (wypełnienie specjalnej ankiety zajmuje do 30 minut + będę potrzebować od Ciebie spisu tego co jesz — ten proces zajmuje 7 dni) — potem jest już z górki ponieważ będziesz ode mnie otrzymywać jasne i konkretne zalecenia — czyli im szybciej wypełnisz ankietę, tym prędzej będę mógł zacząć pracę po swojej stronie. Ten etap z mojego doświadczenia zajmuje od 3 do 10 dni — im sprawniej i szybciej wypełnisz ankietę, tym ja szybciej będę mógł zacząć pracować po swojej stronie. Pierwsze wskazówki ode mnie otrzymasz do 48 godzin od momentu skompletowania pełnych materiałów (czyli wypełnienia ankiety oraz dostarczenia spisu posiłków z 7 dni).

2

DZIAŁANIE

Po zebraniu wszystkich materiałów i wyrażeniu oficjalnej gotowości przez Ciebie, wysyłam Ci pierwsze zadanie do wprowadzenia do swojej żywieniowej codzienności. Otrzymasz ode mnie również informację na temat naszych celów oraz tego nad czym będziemy się skupiać w Twojej drodze przemiany. Otrzymasz ode mnie proste, smaczne przepisy oraz skuteczne zalecenia, które nie wymagają szczególnego poświęcenia, a jedynie modyfikacji tego co robiłeś/aś do tej pory.

ABONAMENT

Niższa cena obowiązuje wyłącznie do 1 marca 2020. Zapraszam do współpracy!

starT

116 ZŁ
159 ZŁ

miesięcznie

ZAINWESTUJ
KUCHNIA 5 PRZEMIAN

Podstawą chińskiego systemu dietetycznego jest nacisk na kształtowanie nawyków żywieniowych oraz znaczna indywidualizacja zaleceń. Kuchnia chińska opiera się na koncepcjach pięciu elementów – przemian (drewna, ognia, ziemi, metalu i wody) oraz dwóch pierwiastków (yin i yang).

Wszystkie produkty spożywcze rozważa się pod kątem ich trzech głównych własności: jakości termicznej, smaku i obszaru oddziaływania. Jakość termiczna odnosi się do efektu działania danego produktu, czy jest on gorący, ciepły, neutralny, chłodny czy zimny. Smak rozpatrywany jest nieco inaczej niż w powszechnym rozumieniu, ponieważ poza odczuciem sensorycznym przyporządkowanym konwencjonalnie (smak: słodki, kwaśny, gorzki, słony, ostry, gdzie np. za słodki uważa się ryż), dany smak ma też konkretne właściwości. 

PRZYGOTOWANIE DO WSPÓŁPRACY

Wypełnienie poniższych kroków jest niebędne w dalszym procesie współpracy. Bez nich nie ruszymy dalej. Proszę o zaangażowanie się w ten proces, który jest kluczowy z diagnostycznego punktu widzenia oraz dalszych zaleceń.

1. ANKIETA 

Wypełnij ankietę, którą znajdziesz klikając w link poniżej. 

wypełniam ankietę

2. DZIENNICZEK ŻYWIENIOWY 

Dzienniczek żywieniowy należy prowadzić minimum 7 dni, wypełniać sumiennie ze szczególnym wskazaniem na nawyki żywieniowe (zarówno w dniach pracujących, jak i wolnych od pracy). Dzienniczek w formie online przez Google Docs tu lub możesz pobrać go na swój komputer klikając link poniżej. UWAGA! Prowadząc dzienniczek na Google Docs, nie proś mnie o udostępnienie pliku. Co zatem zrobić? Będąc już w arkuszu Google kliknij PLIK, następni UTWÓRZ KOPIĘ i wygenruj nowy arkusz dla siebie. 

prowadzę dzienniczek >>

CO DALEJ?

Po skompletowaniu niezbędnych danych, wprowadzamy stopniowe zmany w Twoim życiu (na miarę obecnych możliwości i Twoich zasobów). 

Jestem dla Ciebie kimś, kto wyznacza drogę i towarzyszy Ci w procesie zmian. Służę radą, odpowiadam na pytania, po prostu jestem Twoim dobrym duchem na drodze do zmian 🙂